НовиниВсі новини |
Методична сторінка
ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ХУДОЖНЬОЇ ТВОРЧОСТІ ДОШКІЛЬНИКІВ В АРТОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ
Як сформувати у малят чуття прекрасного, здатність до глибокого сприйняття мистецтва? Це питання завжди було і залишається досі актуальним для педагогів нашого дошкільного закладу. Тож ми замислилися над тим, яким чином можна підвищити інтерес дошкільників до художньої творчості. Як відійти від звичних пензликів і олівців та спробувати використовувати інші зображувальні матеріали та способи художньої творчості. Ми застосували на заняттях і в повсякденній діяльності дошкільників нетрадиційні техніки й дійшли висновку, що така діяльність надзвичайно захоплює й дивує дітей.
ФОРМУВАННЯ ЛОГІКО-МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ У ДОШКІЛЬНИКІВ
Математика, природа, мова пронизують усю діяльність людини, математичні поняття використовуються на кожному кроці. Без них неможливий дивовижний технологічний процес, економічне процвітання. Тому виникає необхідність здійснювати логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку. Тож що таке логіко-математична компетентність?
МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ РАНКОВОЇ ГІМНАСТИКИ В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Щоденне проведення ранкової гімнастики в певний час, правильно підібрані комплекси фізичних вправ розгальмовують нервову систему дітей після сну, активізують діяльність всіх внутрішніх органів і систем, підвищують фізіологічні процеси обміну, збільшують збудливість кори головного мозку, а також реактивність всієї центральної нервової системи. Потік імпульсів, що йдуть в головний мозок від усіх рецепторів - зорового, слухового, опорно-рухового, шкірного, підвищують життєдіяльність організму в цілому. Регулярне проведення фізичних вправ на свіжому повітрі сприяє загартовуванню дитячого організму, виробляє захист від різного несприятливого впливу навколишнього середовища. Введення в комплекси вправ коригуючого характеру сприяють формуванню зводу стопи і правильної постави. Таким чином, ранкова гімнастика є багатостороннім фізкультурно-оздоровчим процесом, систематично оздоровлюючим дитячий організм.
ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЯК ФАКТОР СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ
Мова - соціальне явище, що існує незалежно від того чи іншого індивідуума. Розвиток людини - це складний процес поступового перетворення біологічного індивіда в соціальну істоту - особистість. Добре відомо, що без мовлення не буває людини. Психічні функції та здібності, людські форми поведінки, комунікація через мовлення не надані дитині від народження. Вони формуються в перші роки життя під впливом цілеспрямованого виховання, навчання та умов життя в суспільстві.
Стимулюємо творчу уяву дитини
Заохочуйте дитину до самостійного проектування думок та ідей, підтримуйте схильність дитини до самостійної творчої діяльності, творіть разом з дитиною, підкреслюйте цінність кожного моменту діяльності дитини, плекайте позитивне самовідчуття дитини, урізноманітнюйте діяльність дитини.
Патріотичне виховання дошкільників
Плекання національної свідомості й самосвідомості, прищеплення моральних ідеалів та ціннісних орієнтирів починається з раннього дитинства, з перших років життя дитини. Суверенній Україні потрібні громадяни, які мають глибоко усвідомлену життєву позицію, налаштовані патріотично й водночас толерантно, з повагою ставляться до інших людей, їхніх національних культур, держав. Зростити і виховати таку генерацію українців, духовно багатих особистостей можна за умови розвитку національної освіти, у якій би система виховання, навчання і розвитку ґрунтувалася на передових ідеях вітчизняної і зарубіжної філософії, засадах української етнопедагогіки, прогресивній науково-педагогічній думці і яка б органічно синтезувала суспільні освітні впливи та родинне виховання. Одним із завдань української системи освіти є пробудження і виховання в кожній дитині, підлітка, юнака патріотичних почуттів, залучення до вищих цінностей. У цьому зв’язку величезного значення набуває визначення мети, завдань, змісту та засобів патріотичного виховання дітей дошкільного віку.
Конспект заняття творчого етапу психолого-педагогічного проекту «Ой ти, зимонько-зима!», (розвиток мовлення, художньо-творча діяльність) старший дошкільний вік. Підготувала вихователька Ірина Тапак Тема: Ой ти, зимонько-зима!.
Мета: узагальнити і систематизувати знання дітей про зиму, її ознаки та явища природи. Закріплювати вміння правильно будувати речення, відповідати на запитання розгорнутим реченням. Удосконалювати навички роботи в техніці «соляний малюнок». Розвивати дрібну моторику, творчі здібності, уяву, естетичні почуття. Викликати бажання самим створити книжечки, використовуючи різні форми художньо-естетичного розвитку на тему «Зима». Виховувати вміння зосереджуватися, проявляти фантазію, доводити розпочату справу до кінця, любов до природи.
Словникова робота: збагачувати словник прикметниками, дієсловами, словами, що означають назви зимових явищ та зимових видів спорту.
Звукова культура мови: вправляти дітей в інтонаційній виразності мови, сприймати звуки зими, називати їх. Розвивати пам'ять, мову, логічне мислення, увагу, креативні здібності.
Обладнання: фарби, сіль, серветки, книжечки.
Попередня робота: пошуково дослідницька діяльність, складання розповідей про зиму за допомогою схем, ТРВЗ, театралізована діяльність, виконання творчих завдань, бесіди про зиму, спостереження за природою взимку, розгляд ілюстрацій на тему «Зима», читання художніх творів про зиму, вивчення віршів про зиму, зимова виставка-вернісаж «Ой весела в нас зима» (роботи батьків і дітей), творча праця, СХД.
Хід заняття (Створення позитивного настрою, читання вихователем вірша). СРІБНІ ДЕРЕВА Срібні дерева, Срібне гілля. Сріблом пухнастим Вкрита земля. Срібні у синьому Небі хмарки, В срібних заметах Срібні стежки. Срібний-пресрібний Ліс приберіг Білочці срібній Срібний горіх. (А. Первомайський) Д/гра – асоціація «Зима – це що?» Вихователь: - Коли ми чуємо слово «зима», то що уявляємо? Зима – це Новий рік, зима це грудень, зима це санчата, зима це завірюха, зима це снігова баба і т. д. - Віхола, метелиця, іній – це що? (явища природи). - Ялинка, Св. Миколай, подарунки, Різдво – це що? (зимові свята). - Лижі, ковзани, санчата – це що? (зимові види спорту). - Горіхи, білка, жолуді, сойка, барліг, ведмідь – це що? (тварини взимку). Мовна вправа «Що робить?» - Діти, метелиця що робить? (мете, замітає, хурделить, крутить…). - Мороз що робить? (морозить, щипає, холодить…). - Сніг що робить? (падає, кружляє, налипає…). Вихователь: Сніжинки, сніжинки, сніжинки Розсипала всюди зима. І жодної в полі стежинки Від нашої хати нема. (В.Діденко). - Зима приходить до нас в гості щороку. Якщо подивитися у вікно, то її можна побачити. А якщо вийти на вулицю, можна відчути, яка вона холодна, іноді сувора. Подорож до лісу. - Вам подобається подорожувати? Я запрошую вас у казкову подорож. На чому можна подорожувати до казкового лісу? (на санчатах, лижах) Стаємо на чарівні лижі й вирушаємо у зимовий ліс! (Звучить запис із хрустом снігу). - Ось ми прийшли до зимового лісу. Він виглядає казково: дерева вкриті інеєм, під ними в'ється лижня, мурашники заховані під заметами. В лісі багато ялинок великих і маленьких. На гілках лежать великі шапки снігу. Кущики під снігом схожі на казкових героїв. Давайте прислухаємося. Тиша… Усе навколо спить. Чути як хрумтить під ногами сніг, як він падає з волохатих ялинових гілок. ( вихователь між дерев знаходить сніжку, звертає на неї увагу дітей). - Діти, що це? (сніжка) - Зі сніжкою ми пограємо в гру, яка називається «Сніжку передавай – яка зима називай» (підбір прикметників). Зима яка? (білосніжна, біла, морозна, сніжна, весела, голодна, гола, лиха, сердита, студена, крижана, кришталева, холодна, пекуча…). Вихователь: - А тепер знову стаємо на чарівні лижі й повертаємося у наш дитячий садок. (Діти сідають за столи). Художньо-творча діяльність. - Молодці, як багато ви знаєте про зиму. - Діти, ви любите зиму? - А як ви гадаєте, ластівка любить зиму? Чому? (бо вона не знає яка вона, зима). - А ще хто не знає зими? (ведмідь, їжак, змія, карась, жаба, метелик). - А як їх можна познайомити з зимою? (намалювати картинки, зробити фотографії). Сюрпризний момент (мотивація діяльності). - Ой, що це? Зимовий вітерець заніс нам у кімнату сніжинку. Та це ж лист від Зимоньки-зими! Давайте його прочитаємо. «Здрастуйте, діти! Пише вам Зимонька-зима. У мене до вас прохання. Допоможіть мені, будь-ласка. Якось залетів до мене в гості вітер зі спекотної Африки. Він мені розповів, що в Африці ніколи не буває зими. Там немає ні холоду, ні снігу. А діти не бачили сніжинок, не гралися в сніжки, не каталися на санчатах та лижах. То я й подумала: «А що як я попрошу наших діточок намалювати зиму, а я потім передам ці малюнки в Африку». - Діти, допоможемо Зимі? Давайте ми з вами домалюємо наші книжечки про зиму і подаруємо їх дітям з Африки. Згодні? Я пропоную вам цікаву техніку малювання, яка називається «соляний малюнок». Щоб намалювати засніжені дерева та кущі треба малюнок із вологою фарбою посипати сіллю. Самостійна робота дітей. Колективний перегляд дитячих книжечок. Конспект інтегрованого заняття (ознайомлення з природою та розвиток мовлення) для дітей старшого дошкільного віку. Вихователька Тетяна Майборода Тема. Переказ казки «Павучок-повзунець і Мурашка» (В.Сухомлинський)
Програмовий зміст: формувати вміння дітей переказувати казку близько до тексту; удосконалювати вміння відповідати на запитання за змістом твору повними реченнями; закріпити знання і вміння дітей ділити слова на склади; складати прості і поширені речення; збагачувати словниковий запас; розвивати зв’язне монологічне мовлення; тренувати увагу, пам'ять дітей; виховувати зацікавленість, вміння слухати своїх товаришів; вчити любити і охороняти природу рідного краю.
Словникова робота: трударі – ті, що трудяться, працюють; оселя – житло, домівка, будиночок, хатинка.
Обладнання: колобок, макет мурашника, павутинка для павучка, ілюстрації.
Попередня робота: читання казки В. Сухомлинського «Павучок-повзунець і Мурашка», лексична робота з теми «Тварини», робота із загадками, вправляння в складанні предметно-відмінкових конструкцій, дидактичні ігри.
Хід заняття Вихователь звертає увагу дітей на Колобка. Котився Колобок з лісу на долину. І, гляньте, вкотився до нас на гостину. З Колобочком вкотилася казка, Послухайте її, будь-ласка! Але, щоб казку прочитати, потрібно загадки про її героїв розгадати. Вихователь. Малята, як ви гадаєте, хто знаходиться в коробці? (Діти висловлюють припущення.) Вихователь читає загадки. Вісім лапок працьовитих Вміють сіточку зробити. Між гілок прилаштувати Та на мушок полювати. (Павук) Тисяча тисяч трударів Роблять хату без кутів. (Мурашки) Сьогодні ми прочитаємо цікаву казку «Павучок-повзунець і Мурашка». Написав її видатний педагог Всиль Сухомлинський. Слухайте казку уважно та спробуйте відповісти на запитання. Павучок-повзунець і Мурашка. На ставку живе Павучок-повзунець. Він бігає по воді, бо на ногах у нього маленькі човники. От він і не боїться, що втопиться. Підбіг Павучок-повзунець до берега. А назустріч йому біжить Мурашка. Біжить та й дивується: - Як це, ти, Павучку, по воді бігаєш? - Ходімо, я й тебе навчу, - каже Павучок. Спробувала Мурашка ступити на воду, та мало не втонула. Ледве врятувалась. І каже Павучкові-повзункові: - Більш не обдуриш мене. Запитання за змістом твору: - Як називається казка? - Хто її написав? - Хто є героями казки? - Де живе Павучок-повзунець? - Чому Павучок вміє бігати по воді? - Як Павучок зустрівся з Мурашкою? - Чому здивувалася Мурашка? - Як ви гадаєте, чому Мурашка не плаває? - Чому Мурашка образилась на Павучка? - Чи думав Павучок дурити Мурашку? Повторне читання казки. 3-4 дитини переказують казочку. Фізкультхвилинка Павучата рано-вранці Роблять вправи на галявці. Випрямляють свої ніжки, Усміхаються всім трішки. Вправо-вліво повертають, Мушок на обід шукають. На павутинках політають, До мурашок завітають. Вихователь. Є для вас у мене гра, склад додайте, дітвора. Ви зі мною починайте, склад до слова добирайте. Дидактична гра «Будь уважний» Жи-жи-жи – чистомовочку ка…(жи). Жу-жу-жу – чистомовочку ка…(жу). На-на-на – прийшла до нас вес…(на). Ка-ка-ка – бігає мураш…(ка). Чок-чок-чок – маленький паву…(чок). Вихователь. А тепер, діти, поділіть слова на склади: павук, павучок, вода, човники, повзунець, мурашки, ліс, мурашник. Поміж дерев, серед трави, Щоранку тисячі мурах На сто дверей і двісті вікон, Виходять крізь ті двері Стоїть будинок мурашви. До самої вечері. Діти підходять до столу, на якому знаходиться макет мурашника, павутинка для павучка, ілюстрації. Бесіда з дітьми - Як називається будинок мурашок? (Мурашник). Руда лісова мурашка будує мурашник біля дерева. Роблячи ходи під землею, Мурашки сприяють надходженню до коріння дерев та кущів води і кисню. Там, де живуть мурашки, дерева ростуть краще. - Чим живляться мурашки? (Гусеницями, іншими комахами). А ще мурахи живляться соком листя. Але самі сік не висмоктують, а доють попелиць. Підбіжить мурашка, полоскоче попелицю вусиками, вона й випустить краплинку солодкого соку. Злиже мурашка свої ласощі й ну іншу попелицю лоскотати. Вихователь показує дітям ілюстрацію. - Скільки ніг у мурашки? (Шість). - Мурашки – це комахи. Вони найкорисніші для лісу створіння. - Чому мурашки корисні? (Знищують гусениць – ворогів лісу. Де мурашник, там кущі і дерева краще ростуть). Тож будемо оберігати мурашок і не руйнувати їхні домівки. Загадка Ниток багато, а в клубок не змотати. (Павутина) - Чия це оселя? (Павука.) Павучок плете павутину колесом. Вона тонка і водночас надзвичайно міцна. - Для чого ще потрібна павутина павукові? (За допомогою павутини павуки ловлять комах). А ще павуки літають на павутинках. Звичайно, ви бачили тонкі павутинки, які вільно летять у повітрі. На кожній павутинці сидить маленький павучок, який віддає себе вітру і летить у незвідані краї. Так павучки розселяються. - Скільки ніг у павука? (Вісім.) Павук – це не комаха, бо комахи мають шість ніг. І це головна ознака комах. - Де живуть павуки? (У лісі, у парку, у саду.) Є павучки, які живуть на воді і під водою. Які дивні створіння живуть поряд із нами, кожна тваринка цікава, чудова і прекрасна. Люди складають про них віршики, загадки, оповідання, казки. Підсумок. - Ми з вами сьогодні переказували казочку, яку? Хто її написав? Чому ця історія називається казкою? На наступному занятті ми спробуємо скласти свою казочку про цікавого павучка і чудову мурашку.
Тема: Подорож Капітошки ( логіко-математичний розвиток) різновікова група. Вихователька Світлана Кравцова
Мета:
4 рік життя 5 рік життя
Закріпити вміння рахувати Закріпити вміння порядкової
в межах трьох. лічби в межах п’яти.
Удосконалювати вміння співвідносити цифру з числом і навпаки; розрізняти і називати геометричні фігури; розвивати логічне мислення; удосконалювати вміння орієнтуватись у просторі (на, під, зліва, справа, вгорі, внизу); виховувати бажання працювати самостійно.
Матеріали: цифри, геометричні фігури, картки із зображенням предметів та звірів, конверти із завданнями, Капітошка, демонстраційна дошка.
Хід заняття
Вихователь: – Який настрій у вас, малята? – А щоб настрій став ще ліпший, слід посміхнутися всім навколо, привітатися, адже сьогодні у нас на занятті є гості. Посміхнулись сонцю: – Здрастуй, золоте! Посміхнулись квітці: – Хай вона росте! Посміхнулись дощику: – Лийся, мов з відра! Посміхнулись друзям: зичим їм добра. Доброго дня всім! – Дітки, чи любите ви казочки? Казочок чимало є на світі – І веселих і смішних. Хіба зможемо прожити ми без них? (Стук у двері, заходить Капітошка). Вихователь: – Доброго дня Капітошко? Чому ти такий сумний? Капітошка: – Велика чорна хмара забрала всіх моїх друзів краплинок із чарівного озера і тепер воно майже висохло, не чути веселих пісень. Я вже і пісні співав, і просився, і сварився з нею, нічого не допомагає. Хмара дала мені чарівні конверти червоного, зеленого, жовтого кольорів. Та я не знаю що з ними робити, тому і прийшов до вас по допомогу. Вихователь: – Ми допоможемо тобі, Капітошко! Наші дітки тобі допоможуть. Давай свої конвертики. Ми порахуємо скільки їх всього. (Рахують діти 4-х років). – Конвертиків три, вірно, малята. – А якого вони кольору? – Який за рахунком зелений конверт? – Який за рахунком червоний? – Який за рахунком жовтий конверт? – Зараз ми подивимось, що у них лежить. Та щось вони не відкриваються. Але в мене є чарівна паличка, зараз нею і скористаємось. «Паличко, паличко – раз, два, три, чарівний конвертик відчини!» (Вихователь відкриває червоний конверт). – Послухайте уважно віршик, і скажіть, хто за ким прийшов за рахунком. Щоб напитися водиці, Йшли звірята до криниці. А найперший був там Лось. Він напився перший, ось! Потім Лось покликав друга – Їжачка, і той був … (другий). Прискакала білка Бетя, Напилась водиці … (третя). Потім черепаха Берта Приплелась вона … (четверта). Далі – зайчик довгоп’ятий, Він прибіг уже аж …(п’ятий). Вихователь: – Діти, скажіть, (відповідають діти 5років) який за рахунком прийшов лось? (Перший). – Який за рахунком прийшов їжачок? (Другий). – Яка за рахунком прийшла білка Бетя? (Третя). – А черепаха Берта прийшла яка? (Четверта). – Хто прийшов п’ятий? (Зайчик). Молодці малята, з першим завданням ви дуже гарно впорались. Подивимось, яке ще завдання приготувала нам Хмара у червоному конверті. Гра: називається «Не помились». (Діти 4 роки). – Я виставлятиму вам цифри, а ви повинні дібрати до них відповідну кількість іграшок. (Цифри 1,2,3). – Молодці, гарно впорались із завданням. – А зараз трішки відпочинемо. (Діти йдуть по колу, слухаючи музику. Вихователь пропонує дітям заплющити очі і послухати музику. Потім під музику діти роблять нахили вліво, вправо, вперед, назад, присідають). Вихователь: – Ось другий конверт, що передала Хмара. Паличко, паличко – раз, два, три: Зелений конверт відчини! (Вихователь працює з дітьми 5 років). – Що зображено на малюнку? Так, це лисичка, але вона не звичайна, а зроблена з геометричних фігур. – Які геометричні фігури ви тут бачите? – Скільки трикутників? – Чотирикутників? – Скільки квадратів? Вихователь: – Ось іще одне завдання. (Вихователь працює з дітьми 4 років). – Що намальовано на цих малюнках? – Вірно, ялинка і Неваляйка. – З яких геометричних фігур складається ялинка? – Порахуйте, скільки трикутників? – З яких геометричних фігур складається Неваляйка? – Скільки кругів намальовано? Молодці, малята, і з цим завданням ви справились. Вихователь: – Настав час відкрити жовтий конверт. Паличко, паличко – раз, два, три, Жовтий конверт відчини! (Вихователь працює з усіма дітьми). – У цьому конверті завдання ось яке: Хмара намалювала малюнок, і хоче, щоб ви сказали де що знаходиться. – Де висять іграшки? (На ялинці). – Де знаходиться котик? (Під ялинкою). – З якого боку від ялинки лисичка? (Справа). – З якого боку від ялинки зайчик? (Зліва). – А зірочка на ялинці вгорі, чи внизу? (Вгорі). – Подивіться на стелю, де вона знаходиться ? (Вгорі). – Подивіться на підлогу, де вона знаходиться? (Внизу). – Молодці, малята! Ми з вами виконали всі завдання, які дала нам Хмара. Подивіться на Капітошку: він вже посміхається. Мабуть час йому повертатися до свого озера. Візьмемо з вами ось ці краплинки і повернемо їх до чарівного озера. (Діти разом з вихователем приклеюють краплинки до малюнка). Наша казка закінчилась. Капітошка повернувся додому, бо ми з вами йому допомогли. – Як ми йому допомагали? (Рахували, називали геометричні фігури, розказали, де знаходяться ялинкові прикраси та звірі). Ми молодці? (Так).
Тема: О, писанко, ти символ України, любові й миру вірна берегиня! Старша група. Інтегроване. Директорка Валентина Москаленко Мета: познайомити дітей з писанками як витворами декоративно-вжиткового мистецтва; розвивати вміння концентрувати увагу, дрібну моторику рук, емоційно-чуттєву сферу дітей, почуття прекрасного; уточнити знання про квілінг – мистецтво виготовлення квітів, тварин, фігурок із паперових стрічок; формувати уявлення про Великоднє свято та його атрибути; виховувати повагу, інтерес до культурної спадщини українського народу. Збагатити словник словами: Великдень, Пасха, крашанки, писанки. Матеріал: кольоровий картон (формат А-5), стрічки двостороннього кольорового паперу шириною 4 мм., пристрої для накручування стрічок. Х і д з а н я т т я 1. Художньо-естетичний розвиток Писанка (казка-інсценівка) Вихователь. Прийшла до нас красуня мила, Та, що зимоньку змінила: Розтопила скрізь сніжок, Покликала з вирію пташок, Всіх пробудила від сну – Ми діждалися весну. Весна – пора тепла та сонечка, пробудження природи та радісної праці. А до нашого дитсадка Весна не сама прийшла – цікаву казку принесла. У хліві десь курка квокче, Ніби щось сказати хоче. Хто вже нашорошив вуха, Зараз казочку послуха. Курка. Куд-куди та куд-кудах! Півнику, злети на дах, Кукурікни новину, розкажи про дивину. Зазирніть в моє гніздечко – я вночі знесла яєчко! Ой, яке ж воно гарненьке – тепле, кругле і біленьке! Я до подруг побіжу, їм про диво розкажу! Вихователь. Радісно курка розправила крила, сіном чистеньким яєчко укрила. Та й поспішила, побігла у двір… Раптом у хлів підкрадається Тхір! Тхір. Ой, болить живіт мені! Я не їв уже три дні! У комору заберуся – може чимось поживлюся. Скрадаючись озирається і завважує яйце: Ледве з голоду не млію… Онде наче щось біліє. Що ж приховує сінце? Подивлюся… Ба – яйце! Роздивляється, обмацує його. Яйце. Що ви хочете зробити? Тхір. Хочу я тебе розбити! Яйце. Ні, не можна розбивати: маю я у сіні спати, Бо життя в мені зроста – ніжно-золоте курча! Тхір. Не маю охоти так довго чекати! Мусиш сьогодні яєшнею стати! Цить! Ані руш! Розмовляти не слід, з тебе зроблю я смачненький обід! Вихователь. Тут пес Бровко до хліва забігає й гостя заброду недоброго лає. Бровко. Геть, злодюго-курохват! Поклади яйце назад і тікай мерщій у ліс, Доки цілий в тебе хвіст! Вихователь.Тхір злякався, і яєчко ухопивши із гніздечка, Від Бровка почав тікати, пес метнувся здоганяти. Тхір. Відпусти! Бровко. Не відпущу! Тхір. Я яєчко упущу! Яйце. Ой, рятуйте! Пропаду! Розіб’юсь, як упаду! Бровко і Тхір хапають Яйце за руки й тягнуть кожен до себе, але при цьому Бровко намагається вхопити Тхора. Зрештою відпускають Яйце, воно крутиться і падає, а Тхір і Бровко біжать геть. Вихователь. Хоч упало – не розбилось, у травичку закотилось. Пес погнав Тхора до лісу. А Яйце? Співає пісню! Яйце співає. Вихователь. Так яйце собі лежало, свою пісеньку співало. Раптом чує – хтось пищить. Під музичний супровід з’являється Мишка. Мишка. Що це у траві лежить? Щось кругленьке і біленьке, Чепурненьке і смачненьке. Хто підкаже, що – оце? Вихователь і діти. Свіже куряче яйце! Мишка. Добре, що я вас зустріла, навіть мріяти не сміла! (Сама до себе) це яйце в моїй господі стане двічі у пригоді. Мишка співає. Яйце. Знов яєчню? То не діло! Вихователь. Але Мишка вже котила свою знайду до нори… Раптом дівчинка з гори бігла-бігла – зупинилась, До яєчка нахилилась, Мишці показала дрюка, А яйце взяла у руки. Дівчинка. Ой, яке ж воно гарненьке, тепле, кругле і біленьке! Понесу його до хати, щоб бабусі показати. Вихователь. Бабця пасочку пекла і яєчко те взяла. Бабуся. А чи знаєш ти про те, що яєчко не просте? Дівчинка. Воно що – прийшло із казки? Розкажи мені, будь ласка! Бабуся. Якщо пензлі й фарби взяти і яйце розмалювати – так, Щоб все було розписане, – то назветься воно – ПИСАНКА! Вихователь. Тут озвалося Яйце: Яйце. Як я мріяло про це! Та боялося сказати: хочу писанкою стати! Тхір і Миша хай сьогодні залишаються голодні – До дітей піду на свято: хочу ПИСАНКОЮ стати! Усі співають пісню «Писанка». Учасники інсценівки сідають за столи. На столах у дітей кольоровий картон (формат А-5) із наклеєним шаблоном яйця. Смужки кольорового двостороннього паперу шириною 4 мм., пристрої для накручування стрічок, клей ПВА, серветки. 2. Пізнавальний розвиток Вихователь. Діти, хто знає яке велике свято ми скоро будемо відзначати? Відповіді дітей. - А які обов’язкові страви українці готують на Великдень (Пасху)? Відповіді дітей. Вихователь. Так, вірно. Наші мами та бабусі печуть пасхальний хліб (паску) та фарбують або розписують яйця. Хто знає, як називаються пофарбовані яйця? А розписані (розмальовані)? Так, вірно, це крашанки та писанки. Давайте подивимось якими красивими можуть бути крашанки та писанки. (Вихователь показує дітям зображення крашанок та писанок на ноутбуці) - Ось ці яйця у кошику пофарбовані у різний колір. Як вони називаються? (Крашанки) Чому крашанки? (Тому, що їх фарбували, в народі казали «красили», тому крашанки) Так, діти, вірно. - А ці? (Писанки). Хто знає, чому такі яйця (зверніть увагу, я кажу розписані, а не пофарбовані) називають писанками? (Тому, що їх розписують писанковими візерунками). І крашанки і писанки готують до Великоднього свята. Це справді великий день Воскресіння Сина Божого Ісуса Христа. Люди здавна вірили у те, що коли вони шануватимуть яйце у свято, то житимуть у статках і злагоді. - Крім крашанок і писанок, які можна з’їсти, ще можна виготовити яйце з різних матеріалів як прикрасу для дому або для подарунка. Ось подивіться на ці чудові зображення яєць. Ось ці яйця вирізали з дерева, це яєчко сплетено з ниток (курчатко), а ці прикрашені бісером, ось яйце із тканини, а ось із паперу. - Ці яйця з паперу виконані у техніці квілінгу, яку ми з вами опановували на протязі року. 3. Креативний розвиток - Подивіться на це яйце. Воно теж виконане у техніці квілінгу. Щоб зробити таке яйце треба витратити багато часу. Якщо хтось із вас захоче зробити таке яйце, я вас навчу, але пізніше. - А сьогодні ми з вами виготовимо вітальну листівку до Великодня. Ось таку. (Вихователь показує дітям зразок вітальної листівки, виготовленої у техніці квілінгу, пояснює завдання, нагадує основні прийоми роботи.) Діти починають працювати. За потребою вихователь допомагає тим, хто потребує допомоги, використовує індивідуальний частковий показ. 4. Фізичний розвиток Проводиться фізкультхвилинка з віршованим текстом. Котилася писаночка Діти рухають руками, імітуючи Згори на долину «млинок» Прикотилася простісінько Розводять руки в сторони, вклоняються До нас на гостину. Взявши руки в боки, Обертаються лівобіч-правобіч А за нею на Великдень Описують руками дугу Несе білу паску, Згори донизу Дзвонить в дзвони, Ритмічно змахують руками, Розсипає радощі і ласку. Нахиляються до сусіда, Всміхаються. Відчиняймо ворітонька, Розводять руки в сторони, Гостей всіх вітаймо, Тиснуть одне одному руки. Разом з ними дружно За столи сідаймо. Сідають за столи. Діти продовжують роботу над виготовленням листівки. Після закінчення розглядаються роботи дітей, визначаються вдалі композиції.
|