НовиниВсі новини |
Цікавинки для малятЦікаві сайти для дітей (натисніть на зображенні)
Ігри на розвиток логічного мислення
Асоціації Дорослий пропонує дитині кілька слів і необхідно зафіксувати всі асоціації, які прийдуть на думку при читанні цих слів, наприклад: Верблюд - горб, гора, пустеля, кактус, пісок і т.д. Коли дитина освоїться з цим завданням, можна попросити його самостійно придумати асоціації.
Продовж слово Дорослий пропонує дитині пограти в таку гру: він буде починати слово, а дитина - його закінчувати. "Відгадай, що я хочу сказати!" Всього пропонується 10 складів: ПЗ, НА, ЗА, МІ, МУ, ДО, ЧЄ, ПРИ, КУ, ЗО. Якщо дитина швидко і легко справляється із завданням, можна запропонувати йому придумати не одне слово, а стільки, скільки вона зможе.
Відповідай швидко Дорослий, кидаючи дитині м'яч, називає колір. Дитина, повертаючи м'яч, повинен швидко назвати предмет цього кольору. Можна називати не тільки колір, а й будь-яку якість (смак, форму) предмета.
Назви більше слів Дорослий пропонує дитині назвати якомога більше слів, що позначають будь-яке поняття: - Назви слова, що позначають дерева (дуб, береза, клен і т.д.); - Назви слова, що позначають квіти (ромашка, троянда, волошка, кульбаба і тд.); - Назви слова, що позначають фрукти (яблуко, груша, апельсин і т.д.); - Назви слова, пов'язані зі спортом (баскетбол, хокей, футбол і т.д.); - Назви слова, що позначають наземний транспорт (автомобіль, поїзд, автобус, мотоцикл і т.д.)
Неоднозначні відповіді Дорослому необхідно заздалегідь обміркувати питання, на які можливі неоднозначні відповіді. Можливо відповіді будуть несподіваними і дивовижними. Наприклад: "Вуса у нашої кішки дуже ...."; "Вночі на вулиці дуже ..."; "У людей є руки, для того щоб ..."; "Сонце світить для того, щоб ...".
Одна буква Дорослий пропонує дитині скласти речення, в якому всі слова будуть починатися на одну букву. Наприклад: Кухар Петро Пантелійович приготував прекрасний плов.
Хто без чого не обійдеться? Дорослий зачитує ряд слів. З цих слів треба вибрати тільки два, найважливіших, без чого головний предмет не може обійтися. Наприклад, сад ... які з слів найголовніші: рослини, садівник, собака, паркан, земля? Без чого саду бути не може? Чи може бути сад без рослин? Чому? .. Без садівника ... собаки ... паркану ... землі? .. Чому? " Кожне з передбачуваних слів необхідно розібрати докладно. Головне, щоб дитина розуміла, чому саме те чи інше слово є істотною ознакою даного поняття. Зразок: Чоботи (шнурки, підошва, каблук, блискавка, халява) Річка (берег, риба, рибалка, твань, вода) Місто (автомобіль, будівля, натовп, вулиця, велосипед) Гра (карти, гравці, штрафи, покарання, правила) Читання (очі, книга, картинка, друк, слово) Війна (літак, гармати, битви, рушниці, солдати) Школа (учитель, учні, столи, стільці, книги, зошити)
Підбери синонім Дорослий пропонує дитині пограти в гру - "Я буду говорити слово, а ти теж кажи, тільки навпаки, наприклад, великий - маленький". Можна використовувати наступні пари слів: високий - низький, добрий - злий, веселий - сумний, швидкий - повільний, працьовитий - ледачий, сильний - слабкий, важкий - легкий, боязкий - хоробрий, твердий - м'який, шорсткий - гладкий і т.д.
Вігадайко Потрібно: картинки із зображеннями живих і неживих предметів Дитина навмання дістає з стопки одну картинку. Дорослий повинен відгадати, що зображено на картці. Для цього дорослий задає дитині навідні запитання, а дитина повинна відповідати тільки "так" чи "ні". Наприклад: - Ця тварина? - Так. - Дика? - Ні. - Велика? - Так. - Корова? - Так. Після відгадувати може і дитина. Перший вгадує дорослий, щоб дитина зрозуміла правила гри.
Ігри на розвиток мислення у дітей 5-7 років
Добре, коли дитина зберігає свою природну інтуїцію, ірраціональне мислення. Це творча частина його свідомості. Однак життєвий простір вимагає від людини здорового глузду, раціональності, логіки. Дитина вчиться не тільки відчувати, а й пояснювати події та дії, вивчати взаємодію між предметами, міркувати та робити свої умовиводи. Найкраще це робити в грі! Всі ігри на розвиток логічного мислення спрямовані на те, щоб сформувати у дитини основні елементи розумових процесів: порівняння, класифікація, синтез, аналіз, узагальнення.
«ВІРЮ-НЕ ВІРЮ» Діти - неймовірно довірливі істоти. А якщо інформація надходить із вуст дорослих, то це звучить як аксіома, яка сприймається беззастережно. Навчіть свого малюка міркувати, і нехай він не поспішає все приймати на віру. Отже, ви говорите якусь фразу, а дитина повинна визначити, це правда чи вигадка. Приклади фраз: «Всі люди сплять». «Всі яблука солодкі». "Дощ буває холодний і теплий».
"НАЗВИ ОДНИМ СЛОВОМ» Ця гра розвиває здатність до узагальнення та абстрактного мислення. Ви називаєте групи слів, об'єднаних за спільною ознакою, а потім просите дитину назвати їх одним словом. Приклади завдань: «Будинок, сарай, хатина, хмарочос» (будівля). «Брат, сестра, бабуся, тітка, тато» (родичі). «Олівець, зошит, папір, ручка, альбом для малювання» (канцтовари). «Потяг, велосипед, літак, автомобіль, корабель» (транспорт). «Ігор, Сергій, Іван, Кирило» (чоловічі імена). «Вишня, полуниця, смородина, аґрус, кавун» (ягоди). «Стіл, ліжко, шафа, стілець, крісло» (меблі)
«АСОЦІАЦІЯ» У кожної людини з раннього дитинства формуються свої асоціативні уявлення про предмети та явища. Це своєрідний ключ до розуміння типу мислення. У цій грі діти вчаться розмежовувати поняття істотних та другорядних ознак предмета. Поясніть дитині завдання наступним чином: «Спочатку я скажу одне слово. Воно буде головним. Потім прочитаю ще ряд інших, які відносяться до цього слова. Твоє завдання назвати те, без чого головне слово ніяк не може обійтися». Обговорюйте кожне запропоноване слово, нехай дитина обґрунтовує свої відповіді, а ви допомагайте йому виділяти суттєві ознаки. Приклади завдань: Кімната (стіни, ліжко, підлога, стеля, телевізор, килим, люстра). Людина (тіло, мозок, плаття, капелюх, обручка, ноги). Магазин (покупці, товар, музика, телевізор, гроші, продавець, ліжко). Дерево (коріння, квіти, вода, повітря, стовбур, лава, сонце, листя)
«ДОМАЛЮЙ ФІГУРУ»
Вам знадобиться зошит у клітинку та добре заточений олівець. На аркуші проведіть вісь і щодо неї по клітинках намалюйте половину якої-небудь фігури (ялинки, будиночку, людини). Попросіть дитину домалювати другу половину. Як показує практика, далеко не завжди діти розуміють це завдання, тому й домальовують у "вільному стилі". Щоб побачити симетрію, можна прикласти дзеркальце до осі. По дзеркальному відображенню дитині буде легше намалювати другу половину, суворо дотримуючись по клітинках. Ця гра може ускладнюватися формами та кольорами.
|